Sunday, February 11, 2007

Duit!




Bohsan tul lately nie...nak wat keje pun aku takder mood..hilang seri pengantin kat muka aku nie..(bila masa lak aku kawen?) tahun nie..banyak benda yang kena dan patut aku buat..kadang-kadang aku rasa lemas dengan apa yang aku buat sekarang ini.. aku dah jemu makan gaji, bangun pagi gosok gigi..err...merepek..!!

angan-anganku setinggi gunung, jenuh aku mendaki dan ada ketikanya aku terasa amat lelah dengan perjalanan yang panjang dan berliku ini..namun apakandaya, aku adalah hamba Allah yang bermusafir dibumi sendiri..

kadang-kadang fikiran aku asyik berfikir yang pelik-pelik sajer kebelakangan ini..kenapa ada duit? kenapa wujudnya duit? kenapa duit tue bernilai? kenapa aku perlu cari duit? duit..duit..dimanakah kau duit..??kalau dunia tanpa duit kan bagus! maybe hidup ini akan lebih bermakna atau.....tunggang terbalik?? ada duit pun manusia bertelagah takder duit pulak manusia susah..perjalanan hidup kita nie memang pelik untuk diungkaikan..

Dan aturan kehidupan manusia membuatkan aku salute habis dengan kejadian ALLAH S.W.T..
Hanya dia yang mengetahui segalanya..Dan aku pula terasa semakin kerdil disisinya, bila kumemandang tingginya langit!

No comments: